مسیر نوشتن برای من« قسمت سوم»

در ادامه‌ی مسیر نوشتن؛ روش‌های مختلف دیگری هم هستند که برای من بسیار کمک کننده بودند. بعضی از آنها تجربه‌ی خود من بودند و بیشترشان را آموزش دیدم. این را هم بگویم که روش های هر فردی می تواند بسته به نیازهایش متفاوت باشد. من با این روش‌ها مسیرم را بهتر طی کردم.

۱۲- نوشتن و تصویر

هر عکس یا تصویر می‌تواند بهانه‌ای برای نوشتن باشد. به عکس های اطرافتان بنگرید و‌ در باره‌ی آنها بنویسید. داستان‌های دل‌انگیز عکس‌ها، خودش کتاب‌ می‌شود. دین آلبوم ها و به یادآوردن خاطرات و نوشتن درباره‌ی آنها بسیار شیرین است.

۱۳- نوشتن و شعر

با خواندن شعرهای مختلف هم می‌توانید سوژه‌های زیادی برای نوشتن پیدا کنید. شعرها را بخوانید و مفهوم آن را به زبان خودتان بنویسید. می‌توانید حتا از روی شعر هم، شعری با همان سبک به زبا ن خودتان بنویسید، تمرین بسیار خوبی‌ می‌شود.

۱۴- نوشتن داستان

می‌توانید با آموزش دیدن پیرنگ‌های مختلف داستان مورد علاقه‌تان را بنویسید. این کار مستلزم این است که داستانهای زیادی را هم خوانده باشید. نوشتن داستان‌ها بسیار لذت‌بخش است. داستان زندگی روزمره‌ی خودتان را بنویسید.

۱۵- نوشتن زندگی‌نامه

خواندن زندگی نامه‌های مختلف می‌تواند به ما کمک کند که نوشتن زندگی‌نامه را یاد بگیریم. و بتوانیم زندگی‌نامه‌ی خود را با روش‌های گوناگون بنویسم.

۱۶- نوشتن نقاشی شعر

همیشه نقاشی را دوست داشتم. می‌شود گفت: نقاشی رقص کلمات است. انگار کلمه را می ‌کِشیم. این گونه شد که در دنیای نوشتن و  نقاشی و شعر غرق شدم.

۱۷- نوشتن و داستانک

وقتی بنویسی. دیگر هرچیزی می‌شود داستان نوشتنت؛ کوتاه، بلند فرقی نمی‌کند. می‌شود کوتاه چون داستانک چند جمله‌ای و یا بلند چون رمانی چند صد صفحه‌ای.

۱۸- نوشتن و مقاله

وقتی می‌نویسی و نوشتن می‌شود یارت دیگر دوست داری هر نوع رفاقتی را با او امتحان کنی. مقاله نویسی تجربه‌ی جالبی‌ست که حتمن آن‌ را امتحان کنید. وقتی مقاله می‌نویسی باید بهتر بخوانی و بیشتر بنویسی تا آگاه‌تر به مسائل اطرافت شوی.

۱۹- نوشتن و مراقبه

من تمام مراحل خودشناسی را امتحان کرده‌ام، هیچ چیز به پای نوشتن نمی‌رسد. نوشتن یک نوع مراقبه و خودشناسی ست. با نوشتن آرام می‌شوی.

۲۰- نوشتن و کتاب

همیشه رویای نوشتن یک کتاب را داشتم. فکر می‌کردم آنکه می‌نویسد از فضا آمده و آدم خاصی‌ست؛ اما این طور نیست، ما خود کتاب نوشته‌‌شده‌ی خداییم تنها کافی‌ست به خود بنگریم و داستان خود را بنویسیم، به زبانی شیوا و ساده.

۲۱- نوشتن و مطالعه

برای خوب نوشتن باید خوب خواندن را هم تمرین کرد. کتاب‌های خوب چون معلمی ساده و خوش بیان تو را راهنمایی می‌کنند؛ که خوب بنویسی.

۲۲- نوشتن و تغییر

با نوشتن، اگر واقعی باشد؛ تغییر می‌آغازد، وقتی چیزی را می‌خوانی و می‌نویسی بهتر ملکه‌ی ذهنت می‌شود؛ زمانی در وجودت این تغییرات ته‌نشین می‌شود که هرچه خواندی و نوشتی را خوب عمل کنی. نوشتن باعث می‌شود خود را بهتر ببینی. نوشتن را دوست دارم چون من واقعی را به خودم نشان می‌دهند. می‌توانم بدون اغراق بگویم که نوشتن مرا به خدا رسانده‌است. این را در زندگی لمس کرده‌ام.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری