رفیق جدید من

رفیق

آیا می توانید به سوالات من جواب دهید؟ رفیق به چه کسی می‌گویند؟ آیا دوستانی دارید؟رفیق برای شما چه معنایی دارد؟ رفقا باید چه شرایطی داشته باشند؟ کمی مکث کنید. سریع جواب ندهید. فکر کنید. مطمئنن هر کدام پاسخی مخصوص به خودتان می‌دهید.

عده‌ای می‌گویید:رفیق کسی است که می‌توان به او اعتماد کرد و حرف مگو را با خیال راحت به او گفت. یا اینکه برایتان مایه بگذارد و کمک مالی بکند. عده‌ای می‌گویید:یک دوست گرمابه و گلستان می‌خواهم .که بتوانم با او خوش بگذرانیم. عده‌ای دوستان را برای همه چیزش می‌خواهند.

آن چه مسلم است. نظرات همه‌ی شما درست و دقیق است. این رفیقان جای خود دارند. حالا نوبت من است که دوستان دیگری را به شما معرفی کنم. آن‌ها باصفا، رفیق، بامرام و صادق و مهربانند. آن چه باعث شد که من به کشف این رفقای جدید نائل بشوم.😊

یک جاده‌ی مِه آلود بود. حالا می‌گویید: چطور؟ برایتان می‌گویم. سراسر جاده پر از مه بود، چشم چشم را نمی‌دید. ذرات مه، آرام آرام و بی صدا به زمین نزدیک می شدند. چنان نقش‌شان را خوب ایفا می‌کردند. که کسی آزاری از آن‌ها نمی‌دید، آرام و بی وزن در همه چیز نفوذ می‌کردند. این آرام ته‌نشین شدن در تمام ذرات، مرا به فکر فرو برد. به این که در اطرافمان چقدر از این چیزهایی که آهسته در زندگی‌مان هستند و چون دوستی با مرام در کنارمان میگذرانند. چقدر تعدادشان زیاد است.

به خودم قول دادم که وقتی به خانه رسیدم لیستی از آن رفقای بی‌غل و غش بنویسم. شاید برای شما تعجب آور باشد ولی این موضوع را از صمیم قلب احساس کردم وقتی پایم را از کفش در آوردم، مکثی کردم، کفشم، رفیق آرامی که همیشه همراهم بود. آیا تا به حال احوالش را پرسیدم؟

وارد خانه شدم، دیگر چشمت که باز شود، همه را زنده می‌بینی، دیگر سلام علیک شروع شده بود می‌دانی با چه کسانی؟ برایت می گویم: جالباسی، لباس‌ها، شانه، آینه، دست شویی، حمام، فرش، آشپزخانه، ظرف، استکان تخت، بالشت، حوله

حالا می‌گوییم : تنهاییم. رفیق نداریم. دورمان پر شده از یارانی که شبانه روز با ما رفاقت می‌کنند. البته در این رفاقت، باید بده و بستانی خوب برقرار باشد که این دوستان آرام، از ما راضی باشند. دوستی همیشه احتیاج به نگهداری دارد. رفقا را باید خوب نگه داشت.

صبح که مسواک زدم. از مسواکم تشکر کردم. او را آرام شستم و با بوسه‌ای بر لبانم گذاشتم. چقدر زیبا می‌شود اولین بوسه ی صبحگاهیتان را از رفیق قدیمی‌ات مسواک، بگیری. دیگر زندگی بوسه باران می‌شود. وقتی که به دوستانِ خانه‌ام فکر می‌کنم. حالم خوب می‌شود. وقتی از دوستان خانه‌یتان قدردانی کنید. خانه پر از انرژی و نور می‌شود.

از دوستانتان قدردانی کنید، فرقی نمی‌کند آن چیزی یا شخصی باشد، از خانه، سپاسگزاری‌ را یاد بگیرید. شما هم لیستی از دوستان خانگی‌تان بنویسید. فکر کنم شماره‌ی لیستش به بی‌نهایت برسد😊امتحان کنید، باور کنید می‌ارزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری