۳۲ حرفی که مسیر زندگی‌ات را روشن می‌کند

حروف الفبا همانند حصار زیبایست که به دور مزرعه‌ی پر گلی کشیده شده‌اند. گل‌هایی که فقط مخصوص خود خودت می‌باشد. ۳۲ قطعه‌ی این حصار همان ۳۲ حرف الفبای فارسیست. که با آن می‌توانی به وسعت این حصار بیفزایی و گل‌هایش را رنگارنگ کنی. چگونه؟ با انتخاب کلماتی زیبا.

زندگی حدی ندارد، بی‌نهایت است. تنها تو می‌توانی مسیرِ زندگی بی‌نهایت را، با کلمات روشنی ببخشی. می‌خواهم برای زندگی‌تان ۳۲ حرف ، ۳۲ کلمه ،۳۲ جمله ، ۳۲ پارگراف را…چراغ راهتان قرار دهم.

اگرچه می‌دانم به وسعت جهان هم می‌توان به آن کلمه و جمله اضافه نمود. من کلمات را به ترتیب حروف الفبا می‌نویسم اگرچه می‌دانم که در مسیر زندگی تمام این کلمات در جایگاه خود باید به سرانجام رساند و ترتیبی نمی‌خواهد.مهم عمل به آنهاست.

زندگی کلمه ایست که تو همیشه برای رمز گشایی‌اش تلاش می‌کنی.و اینک ۳۲ کلید را به تو نشان می‌دهم.که  با هم در جا کلیدی زندگی قرار می‌گیرند تا درِ خوشبختی باز شود.

(ا)آرام:

آرام و آهسته گام بردار. تو می توانی. جمله‌ی کلیدی بالا حکایت از آن دارد که جهان، جهان آهستگی است. چون دانه باصبر و حوصله به رشد خواهی رسید.

(ب)بهتر:

زندگی بهتر در تلاش بیشتر حاصل می‌شود. آیا چیزی را بدون زحمت بدست آورده‌اید؟ برای رسیدن به چیزهای بهتر باید زحمت کشید و تلاش کرد. نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود.

(پ)پول:

برای رسیدن به آن  همیشه وجدانت را زیر پا نگذار. پول کلمه‌ای سه حرفی  که هم مایه آرامش است و هم مسبب شورش. برای بدست آوردنش باید وجدان هوشیاری باشد که به خوبی از آن استفاده کند. وجدان خوابیده به بیراهه می‌رود.

(ت)تکرار:

با تکرار و تمرین می‌توانی به موفقیت برسی. تکرار کلمه ایست که شنیدنش باعث ملال می شود. ولی چه باید کرد که  برای موفقیت تنها این شاه کلید کمک می‌کند.

(ث)ثروت:

بالاترین ثروت سلامتی است. در این دنیای پرتلاطم تنها ثروتی که تکرار شدنی نیست سلامتی است چون قیمتی ندارد. و این جمله را کسی با تمام وجود درک می‌کند که به درد ی دچار شده باشد.

(ج)جدید:

از امتحان کردن راه‌های جدید نترس. همیشه رفتن به تجربه‌ای جدید همراه با ترس است. این موضوع سبب می‌شود که دیگر  به آن راه نروی و آن را امتحان نکنی. در صورتی که خیال ترس تو را بیشتر می‌ترساند. به دل ترس رفتن نشان می‌دهد که ترس جز یک توهم نیست.

(چ)چرا:

چرا بهترین کلمه ایست که تو را به بهترین جواب‌ها می‌رساند. همیشه از سوال پرسیدن پی به کشف مجهولات می‌بریم. سوال بهترین هدیه‌ی مغز ماست.

(ح)حرمت:

در هر مسیر‌ی که هستی حرمت خود را نگه دار. حریم کلمه ایست که تو را از هر آسیبی حفظ می‌کند. حرمت یعنی: پاسداشت وجود و شخصیتت. به مرز اخلاقی هم شبیخون نزدن. تو در هر کاری که حریم نگه داری، می‌توانی به نتیجه‌ی دلخواه خود برسی. خواه نتیجه مثبت باشد خواه منفی. احترامت نگه داشته شده است.

(خ)خدمت:

یکی از راه های موفقیت تو خدمت به دیگران است. خدمت کلمه‌ی شیرینی است. شیرینی آن را بعد از انجام آن کار در دهان و وجودت حس می‌کنی. هر زمانی که بعد از خدمتی شیرین کام شدی بدان که خدمتی زیبا انجام دادی.

(د)دل:

راه خدمت از دل می‌گذرد. دل کلمه‌ای است که تا کنون مرزش معلوم نشده، گاهی با کلمه ای آن مرز مسدود می‌شود و زمانی با دریایی ازکلمات نمی‌توانی آن را ببندی. هر چه هست جایگاهش والاست و گوش دادن به آن حال تو را خوب می‌کند.

(ذ)ذره:

ذره ذره نیکی را در وجودت بکار. اندک اندک خیلی شود و قطره قطره سیلی. این کم‌ها را دست کم نگیر. که راز سعادت در ذره‌های کوچک است.

(ر)راضی:

راضی نگه‌داشتن دیگران بسیار سخت است. آدمی است و با دنیایی از احساس‌ها و رفتارها. تو چه کسی را می‌توانی راضی نگه داری؟ تنها کسی که عین خودت باشد. آیا عین خودت را می‌توانی پیدا کنی؟

(ز)زیبا:

همه چیز را که زیبا ببینی خودت کمتر آسیب می‌بینی. زیبا دیدن سخت است و می‌تواند شعاری باشد. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که با این کار می توانی کمتر درگیر شوی و ذهنت آرام بگیرد. زیبا دیدن یک نوع خود دوست داشتن است.

(ژ)ژرف:

با سکوتی زیبا به ژرف وجودت می‌روی. سکوت زیباست. آیا به ژرف وجودت پا گذاشته‌ای؟ تنها با سکوت می‌شود به عمق رفت. ژرف هر چیزی سکوتی زیبا به همراه دارد. ژرف کهکشان، عمقدریاو…

(س)سبز:

تو سبز می‌مانی زمانی که خودت را دوست بداری. سبز رنگ آرامش، رنگ طبیعت. دوست داشتن خود بهترین روش برای سبزینه‌ی وجودت است.نور که به آن برسد. رشد می‌کنی.

(ش)شتاب:

برای سبز ماندنت شتاب کن. در هر کاری به آهستگی توصیه می‌شود غیر از دوست داشتن خود که باید به سرعت و باشتاب انجام شود.

(ص)صفا:

از صفا و صمیمت به خود، به خدا می‌رسی. بهترین راه خدا شناسی. دوست داشتن به خود است و این بدست نمی‌آید جز با صفا و همدلی با خود.

(ض)ضامن:

ضامن تمام خوبی‌ها خودت هستی. همیشه برای هر کار نیکی یک ضامن معتبر می‌خواهند که حرف شان خریدار داشته باشد. اگر بخواهی برای خودت ضامنی نشان بدهی .چه ضامنی معرفی می‌کنی؟ تنها ضامن برای تو، خودت هستی.

(ط)طرب:

طرب شادی ایست که نصیبت می‌شود زمانی که خودت را دوست بداری. طرب از شادی بالاتر است. در آن به وجد می‌آیی.شادی‌ای که درجه‌اش بالاتر است. حالا زمانی این شادی به طرب تبدیل می‌شود که به خودت عشق بورزی. چون همیشه حالت خوب می‌شود.

(ظ)ظریف:

نکته‌ای ظریف در دوست داشتن خود وجود دارد و آن این است از خود به خدا می‌رسی.

(ع)عشق:

عشق به خلقت را از خورشید بیاموز. خورشید که هر صبح طلوع می‌کند. برایش فرقی نمی کند که به کجا آمده، تنها می‌بخشد نور و گرمایش را. آیا می‌توانی چون خورشید باشی؟جواب این سوال سخت است .تا حدی می‌توانم خورشید باشم. شاید به اندازه‌ی اشعه‌ای.

(غ)غار:

برای خودت غار تنهایی بنا کن که در آن به کشف خود برسی. غار یا خلوت چیزی که همه به آن نیاز دارند احتیاجی هم به این نیست که در کوهستان باشی تا غاری پیدا کنی. تنها کنجی یا خلوتی که در آن با خود ملاقاتی داشته باشی.

(ف)فردا:

از فرداهای نیامده نترس. فردا انجام می‌دهم . می‌خواهم … فردا… کلمه‌هایی مانع پیشرفتت شدند. شروع کن و برو.

(ق)قضاوت:

دیگران را قضاوت نکن. مگر می‌شود قضاوت نکرد؟ درباره ی همه صحبت کردن و دانستن هر موضوع علم و دانش تور ا زیاد می‌کند. قضاوت سو یعنی قضاوتی که ذهن تو را درگیر کند و خواب و خوراکت را بگیرد.

(ک)کتاب:

با خواندن کتاب می‌توانی در دنیایی دیگر سفر کنی. تنها رفیقی که بدون حاشیه است.

(گ)گریه:

گریه باعث می‌شود که دلت صاف و صیقلی شود. اشک تنها راه سبکی جسم از غبار ناراحتی‌هاست.

(ل)لباس:

لباس وجودت را با خرد بپوشان. تا زیبا بدرخشی. لباس چه جسمانی و چه روحانی باشد تو را از گزند هرچیزی حفظ می‌کند. خوش لباس باش.

(م)محبت:

محبت به کودکان، گیاهان و حیوانات را هرگز فراموش نکن. بعضی کلمات با دیدنشان حالت خوب می‌شود، کامت شیرین می‌شود. محبت هم از همان نوع است.

(ن)نه:

نه گفتن یکی از اصولیست که باید خوب یاد بگیری. یکی از مسائلی که همه‌ی ما به نوعی درگیر آن هستیم نه گفتن به موقع است. یاد گرفتن نه به موقع ما را از افتادن به دام مشکلات زندگی نجات می‌دهد.

(و)وجدان:

با داشتن آن می‌توانی به خوبی زندگی کنی. وجدان نیرویی درونی که تو را به اعمال خیر هل می‌دهد. اگر با او رفیق باشی که عالیست. و اگر از او دور بمانی که از اصل خود دور مانده‌ای.

(ه)هدیه:

یکی از بهترین روش‌ها هدیه دادن است. آن را دریغ نکن. هدیه گرفتن و هدیه دادن را دوست دارم. چون در آن کلی انرژی را دریافت می‌کنم.

(ی)یار:

خداوند را بهترین یار خود بدان.

بهترین کسی که تو را نظاره می‌کند و قلم چشم و زبان و ذهنت را صاحب است.

 

 

 

 

 

 

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری