فهرست‌های مهم زندگی

فهرست

پسرم سرباز است. به خاطر شیفت شبانه‌اش، اگر کاری داشته باشد. صبح روز بعد، هنگام مرخص‌شدن با همان لباس سربازی می‌رود و به کارهایش می‌رسد. او امروز می‌خواست به آزمایشگاه برای چکاپ برود. او مستقیم به آزمایشگاه رفت. مسئولان آن جا با این که تعداد زیادی درصف بودند.فوری دفترچه‌اش را از او می‌گیرند و به کارش رسیدگی می‌کنند.

گاهی وقت‌ها تعریف می‌کند که راننده‌های تاکسی و بعضن نانوایی‌ها و شیرینی فروشی‌ها در زمان شیفتش با دیدن لباس او پولی از او نمی‌گیرند. وقتی او از آزمایشگاه آمد و ماجرا را تعریف کرد. از خودم پرسیدم: چه چیزی باعث چنین کاری می‌شود؟

امروز یکی از قسمت‌های لایو صبحگاهی استاد کلانتری، درباره‌ی فهرست‌نویسی و‌ فهرست‌های مهم زندگی بود، او می‌گفت: با فهرست نویسی از تمام چیزهایِ مهم زندگیمان که می‌شود، شامل هر چیزی باشد؛ ما می‌توانیم به نکات ارزشمندی از خود و دیگران برسیم. با تعریفی که پسرم از داستان امروزش داشت ، برایم کلمه‌ی حُرمت و حریم جلوه‌ای پیدا کرده بود، دوست داشتم در این رابطه فهرست‌هایی را بنویسم.

وقتی دیگران با پسرم این رفتار را کردند دلیل بر این است که حرمتی برای این لباس قائل‌ بودند.

🩸حرمت برای من به چه معناست؟

🩸آیا حرمت مادرفرزندی در خانه رعایت می شود؟

🩸آیا حرمت فرزند مادری در خانه رعایت می‌شوند؟

🩸آیا حریم همسایه را می‌دانیم؟

🩸آیا حرمت همسر را می‌دانیم؟

🩸آیا حرمت یک زن در زندگی معلوم است؟

🩸آیا حرمت طبیعت را درنظر می‌گیریم؟

🩸آیا حرمت زبان‌مان را داریم؟

🩸آیا حریم چیزهایی را که باید نشنویم را می‌دانیم؟

🩸آیا حرمت دوست داشتن را می‌دانیم؟

🩸آیا حریم امنی برای خانواده هستیم؟

🩸آیا حرمت دوستان را نگه می‌داریم؟

🩸آیا حرمت خود را می‌دانیم ؟

کدامیک از فهرست‌های بالا دغدغه‌‌ی زندگی شما هستند؟ شما هم فهرست‌های مهم زندگی‌تان را بنویسید. نوشتن این فهرست‌ها باعث می‌شود. که بهتر، خودمان و دیگران و چیزهای اطراف‌مان را بشناسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری